My Wonderful Colourful Life

Jom..mengembara bersama kami..Perjalanan Kisah My Wonderful Colourful Life ini hanya untuk perkongsian semata mata. Juga bertujuan mengingati Memori memori Indah.
** P/S : Sila klik VIEW WEB VERSION untuk melihat paparan sepenuhnya blog

Thursday, May 9, 2019

Resepi Tempoyak Ikan Patin

Bulan puasa macam ni, topic Utama adalah MAKANAN. Percaya tak? Kebanyakan orang kita mesti banyak story pasal makaaaaanan je kan? Eh? Tak ke? Kalau tak baguslah. Tapi tak salah pun kita mencari cari menu apa yang nak dimasak kan?

Ini salah satu Menu yang paaaaaaling Cik Eja suka. Bayangkan, seekor tu Cik Eja akan masak dan makan sorang sorang saja tau. Kenapa? Ehhh Cik Eja ni teruknya boleh habis ke sorang ikan Patin sebesar itu? Hahahaha boleh punya..nasi sikit je la. Kat rumah ni, Kalau lauk berasaskan tempoyak memangla Cek Ejam tak akan “Never” sentuh. Dia memang tak suka! Haaaa huntung badan kan? Huhuhuhuk.. nak ikan? Beli je Di Shah Alam ada satu rumah  di sana yang menjual ikan Patin ini.

Memang terbaik ikan dia tau. Tak hanyir langsung. Lepas tu besar dan murah saja seekor. Rasanya dalam RM15. Tapi tak tahu Kalau dah naik harga ya. Ada seorang kawan Cek Ejam yang share lokasi rumah tu Sebab ber dekatkan dengan Taman dia saja.





Ini saja bahan2 Untuk Tempoyak Ikan Patin..tempoyak tu dah masam..Kalau tempoyak baru kurang masam, dan ada yang masukkan asam keping. Tapi Cik Eja tak letak. 




Dah pun siap! Yummm yummm...

No comments:

Post a Comment