My Wonderful Colourful Life

Jom..mengembara bersama kami..Perjalanan Kisah My Wonderful Colourful Life ini hanya untuk perkongsian semata mata. Juga bertujuan mengingati Memori memori Indah.
** P/S : Sila klik VIEW WEB VERSION untuk melihat paparan sepenuhnya blog

Wednesday, December 26, 2018

Patung Tarikan Pelancong Sudah Di Bom?


SONGKHLA Dua butir bom telah menggegarkan Pantai Samila yang terkenal di Thailand malam Rabu. Ia telah  menyebabkan kerosakan patung Emas Mermaid yang terkenal dan Patung Kucing dan tikus besar.










Walaupun bagaimana pun, Gabenor Wilayah Songkhla iaitu Wiranan Penjang berkata tidak ada yang cedera dalam insiden yang berlaku pada pukul 10 malam (11 malam waktu Malaysia). Samila beach ini merupakan pantai yang sangat popular di kalangan pelancong tempatan dan asing termasuk rakyat Malaysia.

Cik Eja sendiri baru sahaja balik dari Songkhla ini. Tahun ini saja dua kali ke sini untuk bergambar. Kali pertama hanya berdua bersama kakak. Dalam bulan Disember pula Cik Eja ke sini bersama suami dan anak anak pula. Alhamdulillah sepanjang kami berada disini semua selamat dan tidak Ada langsung kejadian bahaya yang berlaku.





Sempat juga Cik Eja abadikan gambar kenangan di Patung kemegahan mereka ini. Pertama sekali dulu ke sini bersama rakan dari University . Kami mengikuti program bersama Prince of Songkhla University. Itulah pertama kali sampai di Thailand. Tak sangka habis hancur terbelah dua patung ini. Sempat ya Cik Eja bergambar di situ Dan pulang dengannya selamat.

Bila sampai Sana terdetik juga hati Ni. Eehhh Rupa mermaid ini tetap sama macam dulu, Tak berubah langsung walau sudah lebih 18 tahun berlalu.

No comments:

Post a Comment