My Wonderful Colourful Life

Jom..mengembara bersama kami..Perjalanan Kisah My Wonderful Colourful Life ini hanya untuk perkongsian semata mata. Juga bertujuan mengingati Memori memori Indah.
** P/S : Sila klik VIEW WEB VERSION untuk melihat paparan sepenuhnya blog

Sunday, December 30, 2018

Kejadian Bom lagi

Pernah Cik Eja Cerita dulu sini iaitu tentang Daerah berbahaya untuk dikunjungi iaitu Narathiwat. Kini baru pula terdengar yang 4 daerah di wilayah Narathiwat, selatan Thailand digegarkan dengan 8 letupan bom dan insiden tembak-menembak antara individu bersenjata dengan pasukan keselamatan.




Sejak akhir ini Selatan Thai sangat popular dikalangan Kita. Ramai yang suka bercuti di sini disebabkan makanannya yang sedap sedap selain untuk ber'shopping'.

Kejadian ini telah berlaku sejak petang lagi iaitu 28 Dis dan ia berlanjutan sepanjang malam. Menurut Ketua Polis Narathiwat, Mejar Jeneral Dusadee Choosankij, mereka telah mengarahkan agar semua anggota polis di wilayah Narathiwat diletakkan dalam keadaan berjaga-jaga khususnya mereka bertugas di pos-pos keselamatan.

Keganasan sebenarnya telah bermula pada pukul 6.30 petang Jumaat waktu tempatan apabila sekumpulan individu bersenjata menyerang hendap pos keselamatan di Mukim Kalisa di daerah Ranget, wilayah terbabit.

Kejadian tembak-menembak menggunakan senjata ringan dan pelancar bom M79 berlarutan dalam 10 minit. Kejadian ini tidak mengakibatkan sebarang kecederaan atau kematian di kedua-dua pihak.

Menurut sumber polis tempatan, motif serangan hendap itu adalah untuk merampas senjata api digunakan oleh anggota keselamatan yang bertugas tetapi gagal.

Sumber: Bernama.

No comments:

Post a Comment