My Wonderful Colourful Life

Jom..mengembara bersama kami..Perjalanan Kisah My Wonderful Colourful Life ini hanya untuk perkongsian semata mata. Juga bertujuan mengingati Memori memori Indah.
** P/S : Sila klik VIEW WEB VERSION untuk melihat paparan sepenuhnya blog

Thursday, December 20, 2018

Kan KuKejar Cinta Kamu


Drama adaptasi novel Kan Kukejar Cinta Kamu karya Fauziah Ashari kini sudah mengisi slot Megadrama di Astro Ria. Penulis Ombak Rindu yang tidak asing lagi, kini tampil dengan genre cinta yang berlainan. Kan Kukejar Cinta Kamu penuh dengan konflik keluarga, dendam dan tamak haloba manusia 

Drama bersiri ini adalah gandingan Amyra Rosli dan Fendy Bakry. Drama bersiri 28 episod ini diarahkan oleh Yusry Abdul Halim telah pun menemui penonton pada bermula 17 Disember 2018.






JUDUL : KAN KU KEJAR CINTA KAMU

JUMLAH EPISOD : 28 episod
TARIKH TAYANGAN : 17 Disember 2018
WAKTU SIARAN : Isnin-Khamis, 10:00 malam  
SIARAN TV : Slot MegaDrama (Astro Ria)
PENGARAH : Yusry Abdul Halim
TERBITAN : Global Station Sdn Bhd
PELAKON : Amyra Rosli, Fendy Bakry, Delimawati, Hafidz Roshdi, Elya Miera, Hafizuddin Fadzil, Safwan Nazri, Natasya Mahyan, Mahmud Alibashah, Rosnah Johari

WATAK PELAKON 

Amyra Rosli sebagai Alma Hakim
Fendy Bakry sebagai Mukramin Raiyan
Delimawati sebagai Nek Bonda
Hafidz Roshdi sebagai Huzail 
Elya Miera sebagai Dilaila

SINOPSIS KAN KUKEJAR CINTA KAMU

Alma dan Raiyan bertemu ketika sama-sama belajar di luar negara dan berkahwin secara senyap tanpa pengetahuan keluarga sebelum kembalinya ke tanah air.


Sehari selepas berada di tanah air, Raiyan kemalangan hingga menyebabkan dia kehilangan identiti diri dan keliru sentiasa. Alma atur strategi. Tanpa dedahkan statusnya sebagai isteri, dia buru dan dekati Raiyan dalam senyap.


Nek bonda yang digelar 'Hitler' orang berkuasa dalam keluarga Raqib mengetahui Ray sudah berkahwin dengan Alma tetapi disebabkan dendamnya dengan keluarga Alma, Nek Bonda merahsiakan kewujudan Alma daripada Ray. Nek Bonda memilih Dilaila untuk dikahwinkan dengan cucu kesayangannya.


Bapa Alma, Datuk Seri Hakim pula mahu Alma berkahwin dengan Huzail, anak rakan kongsinya. Alma merahsiakan statusnya kerana bapanya sebelum ini pernah berpesan supaya dia tidak mendekati keluarga Datuk Raqib.

Apa apa pun, drama Ni memang TERSANGAT BEST!!!...Wajib tonton. Sedih sangat dan dan complicated. Watak Alma, lakonan Amyra Rosli memang tidak mengecewakan. Minat sangat pada dia, berjaya membawa kita penonton sama sama mengalirkan air mata.

Kita memang nak Kan pengakhiran yang happy Kan. Kalau boleh nak sangat si. Ray ni terjatuh cinta kembali dengan isteri sendiri. Banyak liku liku yang Kita kena harungi bersama dalam siri drama ini.

Harap semua penonton banyak bersabar okeh!! (Termasuklah Cik Eja Ni hah) hahahahah emosi sangat...geraaaam saja Kat Si Ray Ni buat Alma macam tu.

Kesimpulannya Ray berjaya membuat kita geraaaam dan benci dan bertambah menyampah dengan sikap egonya itu. Bermakna, lakonan Fendy Bakri menjadi lah Kan?...hehehehehe

Tunggu Hari isnin Ni...sambungan episode seterusnya...Tak sabar menunggu yang Ray jatuh ke tangan Alma pulak....hahahahahahhahahahahahahah

Arahan Yusri...memang TERBAIK Dan Tak mengecewakan!!!!

No comments:

Post a Comment