My Wonderful Colourful Life

Jom..mengembara bersama kami..Perjalanan Kisah My Wonderful Colourful Life ini hanya untuk perkongsian semata mata. Juga bertujuan mengingati Memori memori Indah.
** P/S : Sila klik VIEW WEB VERSION untuk melihat paparan sepenuhnya blog

Sunday, June 11, 2017

Nasi Kerabu TERBAIK di Kelantan


Bulan bulan puasa ni teringaaaat sangat dengan Nasi Kerabu TERBAIK ini. Namanya Nasi Kerabu Azma. Kenapa Kami sangat rindukan Kelantan? Inilah...penangan makanan dia yang sedap lagi murah.

Kami kalau selalu ke kelantan, Zaman anak kecil kecil dulu, Makan nasi Kerabu TERBAIK ini mesti akan jadi satu kewajipan tau. Kalau tak dapat makan sini...aduuuhh waduuhhh... rindu tak keruan gituh tau.

Kenapa? Apa yang sedap sangat dengan Nasi Kerabu ni? Yelaaa...pior kan..air tangan orang sini. Yang specialnya? Aaaaa...dia punya serunding serunding tu... yang ikannya, kelapa tu...perrghhh menjilat JARI tau!!!!

Memang masih rindukan Nasi Kerabu ni. Huhuhuhukkkk...teringat ingat je gulai ayam dia tu. Bukan sahaja ayam..dengan leher leher ayam dan kaki ayam kami hisap tau!.(Dah macam HANTU pulak hisap darah)...hihihikk...Inilah yang kami suka kan sangat Nasi Kerabu ni. Ai Ulang sekali lagi....dia punya serbuk serbuk yang dicampurkan tu...memang THE BEST!!! Tak sama langsung dengan nasi kerabu yang lain lain, yang pernah kami cuba tau.






Bila sampai tu dari jauh...alamaaaak...tutup ke?..Rupa rupanya ramai makan dalam bergelap...hahahah...alhamdulillah...rezeki ada...(senyum sampai ke telinga kami tau)













Alahaiii....bila lah agaknya nak ke Kelantan lagi ni. Ok..sebagai bukti...Kami singgah juga walaupun blackout kat kedai dia malam tu. Raaamaaai tau pelanggan walaupun makan bergelap. Heeheheh ok apa..dah macam Candy light Dinner la kan?. Malap malap pun apa kita kisah..Kalau dah makanan terbaik tu....orang tak kisahnya makan bergelap, Janji...Dapat jugak MAKAN!!!

ok....Daaaa....

2 comments:

  1. Sedap pulak tengok! Dulu waktu study, tiap-tiap minggu akan cari nasi kerabu ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iya memang sedap ni Suliana...setakat saya banyak cuba nasi kerabu...inilah yang paling TERBAIK TAU...Terima kasih sudi singgah blog ni yaa...🤗🤗🤗

      Delete