My Wonderful Colourful Life

Jom..mengembara bersama kami..Perjalanan Kisah My Wonderful Colourful Life ini hanya untuk perkongsian semata mata. Juga bertujuan mengingati Memori memori Indah.
** P/S : Sila klik VIEW WEB VERSION untuk melihat paparan sepenuhnya blog

Saturday, October 27, 2018

Bila ke Sapporo wajib pergi ke tempat ini

Kami berehat sekejap apabila sampai. Cek Ejam kata...jomla kita keluar. Rugilah kalau nak duduk dalam rumah saja. Jom..kita ronda ronda Sapporo waktu malam. Lepas kami makan sekejap, solat dan mandi kami pun keluar. Dari rumah kali ini tak adalah jauh sangat dari pusat bandar. Boleh berjalan kaki saja atau menggunakan train tadi. Oh ya, boleh juga menaiki bas untuk ke Sapporo TV Tower ya.








Sekejap saja perjalanan, kami dah pun tiba. Boleh juga Cik Eja melihat sekitar Sapporo ini dari atas jejantas yang sangat panjang dan bersimpang siur ni. Ambil gambar kenangan dari sini. Sedikit lagi berjalan kami pun sampai. Ermmm kali ini tak la ramai mana orang berbanding di Eiffel Tower Paris. Tapi menarik sangat suasana di luar Sapporo TV Tower ini. Sedikit gambar kami sepanjang malam ini.










Kami masuk ke dalam TV Tower. Nampaknya untuk naik ke atas kena beli tiket. Kami bersiar siar  saja di tingkat yang banyak jualan mainan dan survenior . Bahaya ni..tak boleh lama lama kalau banyak mainan macam ni.


Dalam setengah jam saja kami kat atas ini, terus kami pun turun.
Kami tak beli tiket pun untuk naik ke puncak. Lagipun waktu malam macam ni pemandangan gelap saja, yang hanya nampak lampu begemerlapan. 






Kami turun dan berjalan lagi sekitar sini. Memang sangat menarik lagi lagi hiasan lampu kat sini. Bergambar lah banyak sikit kenangan situ sana sini. Hehehe... anak anak kesejukan tu. 

Sekejap..sekejap...mama nak posing sikit ok!..Ini sedikit gambar kenangan sepanjang malam pertama di Sapporo ini.










Bila turun saja ada bunga lambang love yang sangat cute dengan lampu bewarna warni. Jadi, apa lagi kami pun sempat la bergambar sini atas bantuan satu kumpulan Chinese.
Atas dasar berterima kasih, Cik Eja pun ambilkan gambar mereka juga. Puas bergambar situ sana sini, kami pun keluar dari perkarangan TV Tower ini. 


Waktu malam di Odori Park sangat happening. Ramai pelancong nampaknya.
Kali ini kami Jalan jalan saja sekitar sini. Cuaca pula Makin sejuk. Anak anak Tak tahan kesejukan pulak tu. Sekejap2 cari tempat perlindungan dari terkena angin malam. Berlindung didalam bangunan.












Maafkan Cik Eja...nak simpan kenangan mama diorang ni bergambar Sana sini. Anak anak dah Cari tempat berlindung dari terkena kesejukan malam.











Di depan sikit ada Orang salji bercahaya dengan dihiasi lampu2.  Kami bergambar sekali lagi di sini.





Kemudian, bila kami berjalan didepan lagi terdapat banyak gerai jualan. Seperti di Paris dulu jualan sempena Krismas. Macam macam ada, makanan dan perhiasan. Memang ramai orang kat sini. Kami tak beli apa2 pun memandangkan makanan semua tak halal. 


Ada sekumpulan melayu menegur kami. Berbual saja sekejap. Nampaknya mereka semua masih bujang. Seronoknya pula berborak. Setelah kepuasan berjalan dan bergambar, kami pun mula mencari Jalan pulang.


Kesejukan sangat kali ini. Salji makin lebat pula turun waktu malam macam ini. Anak anak berjalan bukan main laju untuk cepat sampai ke rumah kami. Hanya mama saja jalan slow and steady (konon - konon) menghayati salji dan kesejukan malam di Sapporo.









Hihihiikk...Nampaknya semua anak anak nyenyak tidur malam ini. Kena simpan tenaga banyak untuk aktiviti esok pula.

2 comments: