My Wonderful Colourful Life

Jom..mengembara bersama kami..Perjalanan Kisah My Wonderful Colourful Life ini hanya untuk perkongsian semata mata. Juga bertujuan mengingati Memori memori Indah.
** P/S : Sila klik VIEW WEB VERSION untuk melihat paparan sepenuhnya blog

Thursday, March 15, 2018

Rumah kami di Sapporo, Hokkaido

Pagi ini dari Otaru kami mengambil train untuk ke Sapporo. Dari rumah di Otaru ini, kami hanya berjalan kaki sahaja. Perjalanan ke Station memang dekat saja. Setelah membeli tiket train, sekejap saja train sudah pun tiba. Masa perjalanan kami sepanjang di Hokkaido ini sangat best memandangkan transport di sini sangat tepati masa. 








Kali ini kami melalui pesisir pantai. Pemandangan kami berbeza sedikit berbanding bila menaiki bas. Ini kerana train ini banyak melalui tepi pantai. Sekejap saja kami pun dah tiba di Sapporo. Memandangkan waktu masih awal iaitu jam 11 pagi, jadi kami rancang nak berjalan sekitar sini dulu sebelum ke rumah airbnb kami tu. 

Segala bag kami tinggalkan  pada staff di kaunter station ini saja. Alhamdulillah, bag kami dia bawa masuk ke dalam office. Kami hanya berjalan kaki dan melintasi laluan train untuk menuju ke Pasaraya Ario. Saja singgah sini dulu jalan jalan dan makan sementara untuk check in rumah adalah pukul 2 petang. 



Keluar saja train station, kami hanya berjalan kaki saja...



Pasaraya Ario




Model mama sorang tu kalau bergambar automatik kakinya selalu macam tuu...


Dalam Ario kami ada beli sedikit cenderahati..glove dan makan. Ramai juga sedang shopping dalam ni. Macam macam jualan yang menarik seperti baju, kasut dan handbag. Datang sini bukan untuk shopping ok Cik Eja, (mengingati diri sendiri) Kita datang Hokkaido untuk betul betul relax disamping menghayati keindahan dan bermain snow kat sini.



Setelah kekenyangan, kami pun mula keluar dan menuju ke station semula untuk mengambil bag kami. Terima kasih tak terhingga pada staff diorang ni yang sangat baik hati. Kami hanya berjalan saja dari station ke rumah kami di Sapporo ini. Bila berjalan di Sapporo ni kan, errrmmm jalan kat sini banyak lecak la di kiri kanan jalan raya. 

Agak mencabar ya untuk menarik bag kali ini. Tapi jika di Otaru berbeza sebab kat sana snow kiri kanan tebal dan tak banyak lecak macam ni. Terasa seperti meredah suasana banjir kat tempat kita pulak. 

Kami berjalan tak jauh mana, terus kami sampai di rumah. Kali ini bukan rumah sebiji macam di Otaru, tetapi kami kena menaiki tingkat 3 tau. Cuaca kat Sapporo ini tak sesejuk seperti Furano dan Otaru. 





Bila kami sampai dalam rumah...wah.. cukup cantik hiasannya walaupun agak kecil berbanding rumah kami di Otaru. Bilik hanya satu dengan katil besar dua itu pun dah cukup selesa untuk kami berenam tidur nanti. Ruang tv dan dapur yang kecil tapi sangat cute decorasinya. Ini sedikit gambar rumah ini ya. 









Kami berehat sekejap apabila sampai. Cek Ejam kata...jomla kita keluar. Rugilah kalau nak duduk dalam rumah saja. Jom..kita ronda ronda Sapporo waktu malam. Ok..jom anak anak..bersiap!!

Lepas kami makan sekejap, solat dan mandi kami pun keluar. Dari rumah kali ini tak adalah jauh sangat dari pusat bandar. Boleh berjalan kaki saja atau menggunakan train tadi. Oh ya, boleh juga menaiki bas untuk ke Clock Tower ya. 

Bersambung ya......Next Jalan jalan di Sapporo waktu malam Sangat cantik!

3 comments: