My Wonderful Colourful Life

Jom..mengembara bersama kami..Perjalanan Kisah My Wonderful Colourful Life ini hanya untuk perkongsian semata mata. Juga bertujuan mengingati Memori memori Indah.
** P/S : Sila klik VIEW WEB VERSION untuk melihat paparan sepenuhnya blog

Wednesday, January 24, 2018

Keindahan Perjalanan Ke Furano

Sepanjang perjalanan dari Sapporo Station ke Furano. Bas kami melalui Bibai, Kyorenchohigashi dan seterusnya ada berhenti sekejap di Chashinaicho. Tak tahu kenapa bas berhenti sekejap san di sini.

Apa yang Cik Eja tau, pemandangan sepanjang perjalanan cukup Indah!!!!!...Mata rasa mengantuk tapi tak boleh terlelap. Bas kami juga melalui Naie, Sorachi-Gun-Miyamura, Sunagawa - Tomihira, Higashitakikawa , Akabira - Wakakichominami - Nishibunkyocho .

Jalan antara Higashibunkyocho - Izumimachi dan Hiragishihigashimachi pemandangan sepanjang jalan ini sangat indah. Lawaaaaa bangat sih. Kamera hp Cik Eja asyik kena tekan jer.. pemandangan cantik macam ni tak boleh dilepaskan untuk disimpan sebagai kenangan abadi.

















Kalau naiki kereta pun Cik Eja tak tahu samada boleh berhenti atau tidak untuk mengambil gambar memandangan kiri kanan ni. Sebabnya, macam tak ada tempat boleh park. Semua kiri kanan banyak snow yang tebal. Hanya laluan jalan ini saja yang tak ada snow. Tapi laluan jalan raya sangat licin. Nampaknya bas pun jalan slow saja. Itu sebab Cik Eja sempat ambil gambar kiri kanan dari dalam bas. Gambar pun cukup terang.


Laluan jalan antara Ashibetsu - Horonai, bas kami melalui satu terowong. Nak cerita banyak pun tak best kalau yang membacanya tak nampak gambar kan? Ok, jadi Cik Eja share ajelah gambar sepanjang perjalanan kali ini ya.








Kami sampai di Furano Station dalam pukul 2 lebih. Turun saja dari bas..terlompat lompat dak dak kenit kami. Memandangkan snow sangat tebal di Furano ni.


Semasa di Sapporo snow tak berapa banyak lagi. Jadi kat sini kami memang boleh nampak kegebuan texture snow kat sini. Lembutnyaaaa betullah bak kata orang snow di Hokkaido ini adalah snow terbaik. Macam powder je bila pegang dengan tangan snow kat sini tau.


Kami main snow kat Swiss dulu pun tak selembut kat sini. Alhamdulillah...sampai juga Cik Eja kat sini. tahun 2013 dulu adalah orang Amway share main snow di Hokkaido. Jelesnya masa tu...bestnya diorang. Tapi kena berjaya dulu dalam bisnes baru boleh ke sana.

Walaubagaimana pun, semua orang boleh ke sini. Kumpul je duit, tak kira dari gaji ke, buat part time bisnes ke, semua orang boleh merasai snow terbaik Hokkaido ini tau.










Anak anak dan bapaknya sekali bergambar sakan kat sini. Station Furano ni tak besar pun. Macam bus stop je. Ada teksi yang menunggu di sini. Boleh je bagi alamat mana yang nak pergi pada pemandu teksi, dan mereka akan bawa anda ke sana. Kami naik dua teksi masa ni. Banyak bag dan orang kan...tak muatlah untuk satu teksi saja.

Tak sabar nak ceritakan dan tunjukkan kecantikan snow lagi semasa kami nak sampai di penginapan kami. Nanti pukul 4 petang kat sini dah nak maghrib. Jadi kami kena cepat cepat sebab nanti nak solat kat bilik. Ok...nanti Cik Eja sambung story sepanjang di Furano ya. Aktiviti apa kami kat sini dan bagaimana untuk pergi ke tempat tempat main Ski, Zoo dan ada lagi tau. Kami lama juga kat Furano ni, sebab Cek Ejam kata, snow terbaik kat Furano...kita lelama la sikit lagipun masa datang Sapporo tak banyak mana snow. Main kat sini puas puas ya anak anak...

Ok...nanti Cik Eja sambung lagi. Nak buat aktiviti dalam rumah dan ambil antar anak sekolah pulak tau....

4 comments:

  1. bestnya dapat main salji...salji selembut sutera tuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah..iya salji nya memang lembut...tq Miyoko singgah blog Cik Eja..🤗

      Delete
  2. tula..mmg hokaido salji dia lain dr yg lain..terbaik..seronok anak2 cik eja dpt main snow

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang diorang enjoy je Chekgu..tq ya singgah blog Cik Eja lg..🤗🤗

      Delete