My Wonderful Colourful Life

Jom..mengembara bersama kami..Perjalanan Kisah My Wonderful Colourful Life ini hanya untuk perkongsian semata mata. Juga bertujuan mengingati Memori memori Indah.
** P/S : Sila klik VIEW WEB VERSION untuk melihat paparan sepenuhnya blog

Friday, January 6, 2017

Siapa suka beli online?

Haiii..Kabare...heheh baru lepas makan kekenyangan macam tulaa happy je kita ni..orang kata Kenyang perut senang hati kan?eeeerrmmm nak cerita sikit ni..Siapa suka beli Online? Cerr angkat tangan? Boleh?hehehe..mesti ramainya kan? Tapi macam mana nak Kenal siapa yang suka beli online ni?..ermm agaknya boleh nampak Kat dahi ke? Ada cop ke kan?...



Ada duit...semua boleh kan!



Ini salah satu barang beli online..haaa..2 kotak sekaligus sampai...

Ok..macam ni laaa...biasanya ciri ciri orang suka beli @ shopping online ni ...:

1) Yang paling Utama adalah...ermm hp selalu Ada Kat tangan...Eh ..dah namanya Handphone kan...mestilah Ada Kat tangan koottt...alaaah..tak faham faham pulak...ni haa..orang yang 24jam dia banyaaak je godek2 Instagram la..fb laa...buka online shopping website laa..aaa...yang suka godek2 like sana sini tu pun sana..mesti dia rajin scroll ke bawah2 fb dia Dan ig dia..Ada tak yang macam tu? 😬😬😬(macam kenal je siapa ni)🙈

2) Dia tidak bekerja apa2 tapi dia dapat duit cara seeeenang sangat...Ada tak dapat macam ni?...Tiap tiap bulan dia dapat duit Tanpa perlu keluar pagi pagi mengharungi Jem Dan tak perlu bersusah payah balik bergegas @ lambat untuk mengelakkan jemm..siapa punya ciri2 ni???plss 🙋🏼

3) Punya anak kecik kecik  @ masih baby...susah ooo nak shopping 🛒 dengan bawa berderet deret ni tau..tu tak lagi Kira diorang meragam..nak itu ini ke..nak paawww papa dia lagi...nak memilih pun walaupun banyak pilihan rasanya tak terpilih sebab bercelaru dengan emosi..melainkan dibawa anak2 jauh jauh sikit..itupun hati seorang ibu tak boleh tenang dalam bershopping ye tak?

4) Orang ni..biasanya perempuan laa..tak punya komitmen apa apa..contohnya tak perlu bayar rumah, tak perlu bayar kereta..bil api air, bil astro bagai...Dan apa apa bil yang seangkatan dengannya..nak di specific kan adalah..duit dia bersih untuk diri dia Saja.

5) Yang ni pulak adalah...Gaya..mereka sukaaa sangat bergaya..sikit sikit nak pakai baju baru..Ada event sikit nak beli lagi baju2 Dan tudung baru...amacam?ramai ke wanita macam ni ek?

6) Suka bertukar tukar handbag...Mesti Ada je planning nak Cari handbag 👜 baru lagi lepas dapat satu satu dia akan pi beli..

7) Seorang surirumah tangga sepenuh masa pun juga salah satu ciri cirinya yang kuat men'nyopping' ini. Lagi lagi sekarang dah Ada channel tv 📺 khas untuk shopping 🛒 ni..ayooo  tengok sikit..mesti sang suri ini tergoda tau..lagi lagi yang jadi jurucakap juru promote tu banyak cakap dan tak berhenti henti mengoda penonton..ini juga membuatkan sang Suri tergoda Dan terpesona untuk terus call!!!!!

8) Semua impian hidup sudah tercapai...jadi duit yang Ada dirasakan ermmm nak Guna  untuk shopping laa...

9) Boros pun juga..ciri ciri yang tak pandai menyimpan..yang tu dapat..yang tu jugak dia Guna untuk shopping..saaammmpai la licin..nanti tunggulah duit dapat lagi....almaklumla duit dapat Tanpa bersakit kan..

10) Pantang nampak iklan menarik..post post AYAT MAUT Dan BERAPI..mesti dia ni CEPAT mencairnya..

11) Seorang yang tak pandai drive..tak tau atau takut nak driving jauh jauh atau ke tempat yang tak biasanya memandu Sendiri. Hati ni nak je beli barang itu ..tudung itu ..makeup itu ini..tapi jauh laa nak ke sana sendiri2..nak drive takut tersesat ke..ermmm senang klik klik je laa itula jawapannya...

12) Orang ni suka sangat tunggu parcel sampai 📦 Delivery depan rumah..mesti dia akan rasa macam Ada hadiah..feeling macam dapat special gift  macam tu..walaupun sebenarnya klik Dan beli Sendiri je kan..hehehe..seronok tau klik2 tunggu je depan rumah..feeling dia lain macam sikit..

No comments:

Post a Comment