My Wonderful Colourful Life

Jom..mengembara bersama kami..Perjalanan Kisah My Wonderful Colourful Life ini hanya untuk perkongsian semata mata. Juga bertujuan mengingati Memori memori Indah.
** P/S : Sila klik VIEW WEB VERSION untuk melihat paparan sepenuhnya blog

Sunday, December 14, 2014

Melancong Ke Milan

Seterusnya cerita kami di Milan pula kali ini. Sebelum sampai di Milan ni ada pertukaran train juga. Tiket ke Milan kami beli ketika di Zermatt.


Kaunter tiket di Zermatt..


Sesampai saja di Milan...memang ramai manusia semuanya membawa beg-beg besar belaka. Jadi orang tak akan hairan la kan dengan kami ni...tak sangka sungguh ramainya manusia kat sini....semua memang laju-laju jalan dan memang stesen train di sini sangat sibuk....Alhamdulillah...dapat juga melihat suasana sebenar Milano ini!











Apalagi...terus cari jalan untuk menuju ke hotel kami menggunakan train yang lain. Sampai saja destinasi...wahhh...bangunan memangla banyak..tak tahu arah mana mahu menuju ke bangunan hotel..kalau ikutkan map ke hotel kami tak tersalah keluar ni...tapi masih tak jumpa...jadi, kalau malu bertanya sesat jalan kan?..Apa lagi...kita cari mangsa la ni...hihihhii...last jumpa la cik akak ini....alhamdulillah..dia tahu arahnya dan kami dapat sampai dengan selamat.

                                         

Dalam perjalanan ke bilik hotel...ermmm cukup menarik sebab nampaknya banyak makanan halal nih....Ada banyak restoran kecil di tepi bangunan. Ada lambang halal dan mereka pun memberi salam pada kami...




Itu lah kedainya..selepas saja mandi dan bersiap...kami keluar cari makan. Orang kata datang Italy ni rugi kalau tak pekena Pizza dia kan?...Pizza kat sini memang sedap...rasa herba dia lain dan inilah rasa keaslian sebenar dari Milan...erm...layanzz jap ya gambar makanan kami...













Selepas saja makan kami tak keluar ke mana-mana memandangkan esok pagi kami akan ke exhibition.

_________________________________________________________________________________


Keesokan pagi selepas saja sarapan kami sampai awal di exhibition, pintu pun masih belum dibuka. Ramai betul yang datang. Tapi kami tak jumpa orang kita di sini. Masuk saja...erm...lebih kurang sama aje exhibition di Malaysia. Cumanya di sini Syarikat International dan businessman yang datang adalah dari pelbagai negara.






Ok...layan sedikit gambar kami di sini. En suami apa lagi, bukan main seronok dia sebab dapat juga sampai di sini. Mencari cari company yang lama dan kukuh untuk berurusan nanti. Banyak syarikat di sini, ada yang baru dan ada yang bertahan lama. Biasanya yang lama ini sudah pun diwarisi oleh anak mereka.

Siap ada translater...




Hahaha...dia ni kelakar la...

Menarik je deco company ni kan...



Hehehe..yang kelakarnya kan..tak ramai bos bos besar mereka pandai berbahasa Inggeris...ada yang sanggup bawa anak dari kolej untuk menjadi jurucakap mereka..hehehe...

Ok..kita dah pun jumpa syarikat yang dicari. Sebelum tu memang kami pusing habislah satu exhibiton ni. Yang menarik lama lah sikit diborak dan ditanyakan produknya. Sempat kami jumpa dan berborak panjang dengan seorang Chinese Malaysia yang juga seorang distributor untuk produk dari sini.




Selesai saja exhibition ini, kami pun terpaksa balik semula ke hotel memandangkan banyaknya beg dan buku-buku yang patut En.suami simpan dan menjadikan rujukan nanti.

Selesai saja solat jamak dan mencari selipar di Carrefour sini...(akibat terlalu sakit dah kaki berjalan banyak di exhibition tadi). Ai dah pun bertukar ngan kasut Croc...hahaha...tak pernah dibuatnya pakai croc yang besar gedabak kat Malaysia...dekat Milan pakai Croc?..hihihikkk..apa-apa ajelah kan...asal kaki selesa untuk berjalan nanti.

Inilah rupa carrefournya... banyak buah yang sangatlah fresh dan murah harganya.


Kami beli buah untuk bekalan kalau kalau lapar ..

Ok..selepas makan di restoran berdekatan hotel semalam, kami terus keluar jalan ke Duomo...kenapa kami ke sini?..Inilah tempat syurga Shopping orang kata kat Milano ini. Sebenarnya kami hanya nak survey je malam ini tempatnya, sebab dah terlalu penatkan. Jadi kami hanya lepak saja kat depan bangunan ni..Selalu cakap ngan suami ala bangunan yang macam movie vampire tu...betul tak nampak bangunannya ala2 gitu kan?...









Kat sini kami dah macam couple baru bercinta pulak ni. Sebab duk lepak macam orang muda mudi pula. Makin lama kami kat sini, makin ramai manusia yang datang. Disebabkan waktu malaysia sudah pun pukul 1 pagi...makanya mata ni tersangatlah mengantuk. Jadi kami balik tidur dulu dan esoknya Insha Allah kami akan datang cari Lv di sini...

_________________________________________________________________________________


Ok..selepas sarapan...esoknya...kami ke Duomo semula...wahh...akhirnya jumpa juga Lv...kat sini adanya semua barangan yang confirm original seperti Butik Prada, Guess, Zara..dan macam-macam lagi lah..tempat dituju yang ini aje....Lain kali nak datang sini kena bawa duit banyak skitlah. Baru syok...



















Beli satu Lv je dulu...buat kenangan...siap dapat card untuk diskaun pelancong yang tak perlu membayar cukai untuk shopping di sini...

Ensuami pula terjumpa la apa  yang dicari. Rayban...memang di Malaysia ada kan..tapi kat sini harga murah berbanding kat tempat kita. Untuk kenangan saja. Sedikit gambar kami sekitar Duomo. Malam tadi gelap dan susana sedikit malap, jadi waktu siang begini lebih cerah dan menarik gambarnya.



Gambar pakai monopod...ini sajalah yang ok ok...











Keseluruhannya Milan memang merupakan satu destinasi untuk berSHOPPING!!!!



7 comments:

  1. Saya pun dah pernah sampai Milan bulan lepas... sendiri jejakkan kaki kat sana memang rasa best dia lain....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ia betul tu aLiXal...Milan paling best siapa yang minat shopping. Sebab dari pemerhatian sy kan.. Prada, Burberry lebih murah di sini berbanding London n Paris . Mahu datang lagi sini...teringat ingat sunglass Prada yang sangaaat murah kat Milan ni!!..

      Delete
  2. LV di Milan lebih murah berbanding di London ke? Going to visit Milan end of this month.. InshaaAllah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan LV...hihihikk..Prada Burberry beli Kat Venice harga lebih murah la. Made in Italy kan..

      Delete
  3. Salam,bleh tau ape nme hotel yg awk duduk sbb dkt ngan kdai halal.

    ReplyDelete
  4. Salam,bleh tau ape nme hotel yg awk duduk sbb dkt ngan kdai halal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamak..lupa la...nak kena cari balik ni hotel apa hari tu...

      Delete