My Wonderful Colourful Life

Jom..mengembara bersama kami..Perjalanan Kisah My Wonderful Colourful Life ini hanya untuk perkongsian semata mata. Juga bertujuan mengingati Memori memori Indah.
** P/S : Sila klik VIEW WEB VERSION untuk melihat paparan sepenuhnya blog

Sunday, March 14, 2010

Taiwan 5-8jan2010

Selalu Post Tudung2 jer..kali ni..ubah la..Blog untuk kegiatan diri pulak...banyak aktiviti sekarang ni akan bermula..takde jual tudung lagi...ubah Profesion...tudung2 tu nak dijual harga modal dah...banyak sangat orang jual tudung...bersepah2...So...Layanzzz....

Sebenarnya Cik abg memang ada appointment dengan rakan niaga kat sini....Tapi memandangkan kami memang selalu "Sambil menyelam minum air', maka sesampai saja kami di airport Taiwan, kami terus shoot naik train ke Selatan Taiwan. iaitu Kenting. waktu sudah malam, lepas saja train kami naik teksi yang bawa ke Swan Villa ini.


                                          Swan Villa, Kenting Taiwan (Selatan Taiwan)




Waktu esoknya baru la dapat ambil gambar terang...BESSST sangat kat sini tau. Dari bilik kami kat atas, dapat lihat di tasik Swan yang mundar mandir di atas air...tak tau la mana perginya gambar tu semua.

Ok, kami berjalan di Selatan Taiwan ni di bawa oleh salah seorang staff Swan Villa ni menaiki kereta. Banyak juga tempat menarik tau.  ketika berjalan ini adalah kawasan lapang sebelum ke satu tempat iaitu dikenali sebagai Light House di Kenting ini.

Cuaca masa ni redup dan seeeejuk sangat..nyaman gitu rasanya...






Light House..Salah satu Pusat Pelancongan di Selatan Taiwan







Ini salah satu Aquarium besar kat Kenting. Ada Peguin....sebenarnya banyak gambar lagi yang best kat sini...errmm..mana pergi ek? Nanti carikan semula untuk post dan share ya.





Teropong apa tu cik kak oiii....nampak ke???





Habis je aktiviti kami 3 hari 2 malam di Selatan Taiwan, kami pun berangkat ke Taipei...Sesampai je kat Taipei..apa lagiii...tak sah kami kalau tak pekena makanan di restoran ni....Paling TERSEDAP Tomyam kat sini tau...sepanjang kat Malaysia pun tak pernah lagi jumpa Tom Yam rasanya seperti di sini. Lain macam sikit, tapiiii...TERBAIK!!


Makanan yang PALING BEST di Taipei Taiwan


Oh ya..bukan Tomyam dia saja sedap tau...jangan lupa..order juga ikan ni. masakan ayam dia pun sedap. Bak kata...pendek kata....semua makanan kat sini TERBAIK lah...dan sememangnya tak menghampakan anda yang tengah kelaparan ( sebab tak jumpa nasik kat Taiwan)




Ini lah En Yunuf..Owner Restoran..Dah masuk dlm rancangan Farah brit brit.



Lepas saja kekenyangan, apa lagi...cari bilik hotel untuk tidur la plak. Anak anak pun letih nampaknya sebab banyak  jalan jalan semasa kat Kenting tadi.



<

<

<


KEESOKAN HARINYA.......

Baru lah ke Office Alice ...Setelah selesai bincang..order...apa yang patut antara Cik abe kita ni dengan rakan niaga dia, kami pun mengabadikan kenangan bergambar. Banyak dia bagi mainan bear kat anak kami. 



Rakan Niaga Z&Z..Alice Office di Taiwan


Oh ya...bawa adik bersama.. Sherry...sebab kami takut tak dapat handle anak yang masih kecil ni. Tapi kan diorang berdua ni tak banyak ragam yang buat bising atau nangis pun..alhamdulillah..senang bawak jalan.




No comments:

Post a Comment