My Wonderful Colourful Life

Jom..mengembara bersama kami..Perjalanan Kisah My Wonderful Colourful Life ini hanya untuk perkongsian semata mata. Juga bertujuan mengingati Memori memori Indah.
** P/S : Sila klik VIEW WEB VERSION untuk melihat paparan sepenuhnya blog

Saturday, October 3, 2015

Jalan - Jalan ke Penang

Kali ni cerita pasal cuti cuti Malaysia ya!...Biasanya memang abg ni suka sangat jalan..ada free je..jom sini..jom sana...memang tak lekatnya kat umah...Ok..kali ni jalan sebagai upah...upahla pada anak anak...sebagai ganti sebab ditinggalkan kami kan. Jalan jalan main snow tak ajak diorang pun. Tak apalah...lain kali In sha Allah..ada rezeki kita bawak anak gi Paris Disneyland ya anak anak....

Tapi buat masa sekarang kalau bawa pun dua dulu lah..yang kecik dua lagi ni masih lagi kuat menangis..bergaduh..menjerit..takut jugak kita sendiri tak boleh nak control nanti. Berbalik dengan Penang ni...dah selalu pun datang Penang ni. Tapi nak buek camno..tak tahu dah mahu jalan jalan mana lagi. Kalau diikutkan semua negeri dah kami pi...Dari ceruk ceruk sampai la ke bandar setiap Negeri.

Sampai saja Penang kami makan dulu sebelum cari hotel. Makan di sini...masa makan pun berebut..saya nak duk sebelah mama...mama duk sini..sini..adduii pening tui la...kalau tak bergaduh memang tak sah tau...Papa lak ..sape duk ngan papa dapat mainan..alahai...reda la sekejap...lepas tuuu..mula la main lari lari..makan tak seberapa pun masing masing..kena disuap...baru nak makan.

Tu berkumpul nak duk sebelah mama.

Abis je makan kami mencarilah hotel. Cari dan mencari hotel jumpalah yang ini....

Start main main dahhhh...sib baik dah makan malam awal awal tadi.

Siang esoknya mula lah bawa diorang jalan jalan pusing Penang ni. Tak tahu nak ke mana bawak pergi jalan pantai Batu Feringhi

Lewat petang bila malam, makan di sini mee udang. Rasa sedap la juga..Tapi masih tak boleh tanding Mee udang di Lumut sebelum ke Pangkor

Kat Penang ni tak tahulah tempat mana makan sedap sikit...asal jumpa je kami isi je perut ni. Anak anak makan Carbonara spagheti.

Bila dah malam macam ni kami cari bilik hotel lain pulak. Rasa lain lain sikit baru lah best. Malam kedua kami tidur di sini.

Sampai je..mula la agenda mereka tu.

Yang sorang lagi ni bila lak nak tidur tuuu...eeiii....

Letihnya diaaaa...memang lena betul ni..

Golden Sands Resort Penang...memang bestla bagi anak anak ni...boleh la esok pagi mandi manda. Biar bagi mereka happy jer. Selepas saja sarapan paginya apa lagi...sesi berendam lah nampaknya..melayan ajelah kerenah sikecil semua ni kan...

Mandilah sampai kecut ya...

Hati diorang happy pun dah cukup...takdelah terkilan sangat sebab meninggalkan mereka sebelum ni.

Selepas saja selesai mandi..kami check out dan bawa main pasir lak...hihihihikk...mainlah korang sepuas puasnya yek....Lain kali bleh tinggal lagi...hehehe

Ni dua dua sedang menangis...ada aje yang tak kena si kecik dua ni..berebut nak duk atas beg macam tu ..alahai..anak anak...anak anak...

Mainlah pasir tu...tengok ajer ke? dah dapat peluang main ni mainlah sepuas puasnya...

Aaaa...barulah nak main..diorang rasa pelik la tu ..kalau tak kan jangan main itu..jangan ini...ni kita suruh diorg main lak...

Asalnya kami nak join ni tau..Tapi memandangkan kami je yang boleh lepas..anak anak masih kecil..batalkan saja niat asal ni. Nak pergi Muzium Toys dah pergi sebelum ni masa jalan jalan di Penang ni...Nak pi Botanika Garden memang dah pernah Pi jugek..Last last kami pusing Balik Pulau...pusing makan angin dulu...barulah terjumpa satu kedai makan tu, punyalah ramai manusia..ehh kita kena cuba ni ayg...mesti sedap kan?

Tapi bila duduk..ooohh ini je pun menu dia...cuma ikan kari je. Ikan pilihan sendiri  ikut suka nak pilih ikan apa....kami pilih ikan apa ntah ni..lupa nama..bolehla..sedap karinya..sambal belacan dia pun sedap juga.

Lepas saja kenyang..masing masing gumbira nampaknya...kami bawakan ajelah ke Bukit Bendera sekali lagi...Tak apalah tempat sama pun....

Dapatlah main ini...pusing banyak kali pun boleh....sampai penat yek!

Bila masing masing dah penat pun main...kami pun turun...Malam itu kami bermalam kat sini pulak

Fuuuh best berendam ni...tapiiii..xboleh...bebudak mandi lama sangat....nak relax sikit kacau je budak2 kecik nih....ayooo....