My Wonderful Colourful Life

Jom..mengembara bersama kami..Perjalanan Kisah My Wonderful Colourful Life ini hanya untuk perkongsian semata mata. Juga bertujuan mengingati Memori memori Indah.
** P/S : Sila klik VIEW WEB VERSION untuk melihat paparan sepenuhnya blog

Wednesday, February 14, 2018

2 Kenderaan Utama Dari Furano ke Sapporo

Dari Furano kami ke Sapporo dahulu, barulah kami ke Otaru. Perjalanan kami kali ini masih menggunakan perkhidmatan bas. Ada juga train untuk ke Sapporo ini. 

Link bus Di sini nanti  Cik Eja Share ya...

Sayangnya, sedihnya nak meninggalkan Furano ini. Huhuhuhu....Kami menunggu bas di hentian biasa dekat sini. Menaiki bas ini untuk ke Furano Station dahulu, kemudian barulah kami membeli tiket bas untuk ke Sapporo dari Furano Station.




Ambil gambar kenangan dengan mereka...baik hati sangat orang dekat sini, ambilkan gambar kami...lepas tu bila Cik Eja main main snow dengan anak2, dia nampak snow banyak pada seluar dan baju Cik Eja...dia datang tepuk tepukkan untuk membuang snow yang melekat2 tu. Hihihikkk memang macam mak mak je kan?...kikiki...Sempatla juga snap gambar dia masa tengah buat kerja tu...



Selamat Tinggal...adakah kami akan datang ke sini lagi?...



Menunggu di sini masa mula sampai...berteduh dari kesejukan sekejap.














Kenangan abadi...Indahnya bumi Ciptaan-Nya ini kan? Bagaimanalah keindahan Syurga nanti....






Kami beli tiket bas untuk ke Sapporo di sini. Sekejap saja beli tiket, bas pun sampai. Tak ramai pun naik. Anak anak siap boleh tidur 2 kerusi lagi dalam bas. Masa menunggu untuk setiap destinasi yang nak pergi tu tak lama sebab transport kat sini memang Terbaik ..on time jer. Tak kisah kalau kita tak nak drive, bagi kami la naik public transport sini best dan tak penat. Kalau driving, pemandu & core pilot sekali akan letih nanti.





























Bas kami melalui... Akabira City. Yg kebanyakan banyak seperti kilang2 Di kiri kanan jalan. Kemudian melalui takikawa city, kebanyakan perjalanan ini nenempuhi kawasan Pekan Pekan kecik saja. Sekejap2 ada perumahan kiri dan kanan..lepas tu kawasan lapang yg hanya dipenuhi salji memutih dan  banyak pokok2 yg tidak berdaun.












Sedikit pemandangan yang Cik Eja snap. Sangat sukakan pemandangan ni.



Bas kami masuk selekoh ke kanan dan melalui satu tol Untuk ke next destinasi iaiTu Higashi Takikawa. Kami melalui sungai Sorachigawa....perjalanan kali ini adalah melalui highway....kemudian ada satu hentian Sunagawa. Seterusnya..selepas Sunagawa kami melalui Bibai - Makasa dan Sapporo.

Sebelum sampai ke Sapporo..cuaca sekitar sini hanya -2c sahaja. Tapi salji turun banyak juga seperti hujan...debu2 halus menutupi cermin bas..jalan juga nampaknya memang licin. Bas kami berjalan pun secara perlahan sangat...

Sampai saja Di JR Sapporo station kami ke toilet n makan cheese tart sekejap. Orang kata kalau dah datang Hokkaido jangan lupa makan Cheese Tart dia kan? mmm..memang Terbaik Rasa dia. Yummmyyy... Best sungguh, gebu gebas dan cukup menyelerakan. 














Lepas dah isi perut, kami terus beli tiket ke Otaru... tanpa menunggu pun.. bas Mmg sudah sedia ada..ini Sapporo station yang mana tempat kami beli tiket untuk ke Furano sebelum ini ya, ini Cik Eja Share link  Bus yang kami dah guna, jadi bolehlah Korang survey harga nanti.

4 comments:

  1. Subhanallah.. cantiknya pemandangan

    ReplyDelete
  2. Wah.. seronoknya.. btw nice info. Thanks

    ReplyDelete
    Replies
    1. Welcome!!🤗🤗 thanks ya singgah blog Cik Eja

      Delete